دسترسي سريع

اخبار اداره کل آرشيو

تشدید نظارت های استاندارد فارس بر شهربازی های استان با شروع فصل تابستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به منظور تامین ایمنی و سلامت مصرف کنندگان دستگاه ها و تجهیزات شهربازی در کشور این دستگاه ها مشمول استاندارد اجباری می باشد .
رزمجو سرپرست اداره کل استاندارد فارس از تشدید بازرسی‌های فني از شهرهای بازی استان خبر داد و افزود با فرا رسيدن فصل گرما و تعطیلی مدارس اداره كل استاندارد نیز بازرسی‌های خود را از شهرهای بازی های استان افزايش داده و با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.
رزمجو با اشاره به اینکه در کل استان و حتی روستاها هرگونه وسیله بازی و تفریحی و زمین های بازی در شهربازی باید تائیدیه استاندارد داشته باشد افزود : در غیر این صورت مسوليت هرگونه اتفاقي بعهده صادر کننده مجوز و مالك وسيله بازي مي باشد بنابراین تمام شهرداری های استان و مسئولين دهياري بدون تائیدیه استاندارد نباید اجازه بهره برداری از وسایل شهربازی را صادر کنند.
رزمجو از هم استانی های عزیز درخواست کرد در هنگام استفاده از وسیله بازی به گواهینامه استاندارد نصب شده در ورودی شهر بازی توجه نموده و در صورت عدم گواهینامه استاندارد در ورودی شهر بازی به هیچ وجه از وسيله بازی استفاده ننمایند .
سرپرست اداره کل  استاندارد فارس تاكيد نمودند وسايل بازي و تفريحي كه در مكان هايي به نام خانه بازي و يا در مهد كودك هاي تحت نظارت بهزيستي و يا هر مكان ديگري وجود دارند مشمول استاندارد اجباري بوده و لذا استفاده از آنها بدون تاييده استاندارد ممنوع مي باشد.
رزمجو افزود : طی یک سال گذشته  1237 مورد بازرسی از دستگاه ها و تجهیزات شهربازی استان صورت گرفته که تعداد 543 دستگاه گواهینامه استاندارد خود را دریافت و تعداد 242 دستگاه در مرحله تمدید گواهینامه استاندارد خود  می باشند .