دسترسي سريع

اخبار اداره کل آرشيو

الزام استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت پروژه های مسکن ملی

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس استانداردسازی مصالح ساختمانی و استفاده از مصالح استاندارد باید به عنوان یكی از اولویت‌های مهم در راستای افزایش کیفیت پروژه‌های فنی و عمرانی مورد توجه قرار گیرد .
امیری معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد فارس در این زمینه گفت : کلیه دستگاههای اجرائی مکلفند در اجرای طرح های فنی و عمرانی خود ضوابط ، مقررات و معیارهای فنی و استانداردهای ملی را رعایت نمایند .
امیری استفاده از مصالح استاندارد در پروژه‌های ساختمانی را  الزامی خواند و گفت تمامی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در استان به صورت مرتب توسط کارشناسان اداره کل استاندارد فارس کنترل می‌شود.
 امیری  با بیان اینکه موضوع ایمنی شهرها در برابر مخاطرات طبیعی یکی از اهداف سازمان ملی استاندارد در برنامه ریزی های سازمان میباشد افزود : زلزله به‌عنوان پدیده‌ای طبیعی ، زمانی مخاطره آمیز و بحران آفرین است که آمادگی لازم برای رویارویی با آن را نداشته باشیم و تجربه زلزله‌های روی داده در کشور نشان می‌دهد که کشور ما باید برای مواجهه با پدیده‌های طبیعی آمادگی بیشتری داشته باشد تا در زمان وقوع چنین حوادثی ، خسارت‌ها به حداقل برسد .

معاونت ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد فارس گفت : توجه به استانداردها و کیفیت مصالح  ساختمانی در طرحهای عمرانی و ساخت و سازها باید بیش از پیش ،  مورد توجه مهندسان ساختمان قرار گیرد.

امیری افزود :  کارشناسان اداره کل استاندارد فارس تا به امروز با تولید کنندگان مصالح ساختمانی غیر استاندارد برخوردهای قانونی را انجام داده و  نظارت های اداره کل استاندارد فارس بر تولید کنندگان مصالح ساختمانی در آینده نیز به شکل جدی تر ادامه خواهد داشت .

امیری از سازندگان مسکن ملی خواست در ساخت و سازهای این پروژه ها از مصالح ساختمانی استاندارد استفاده نمایند .