دسترسي سريع

رئيس سازمان ملی استاندارد ايران ، در دیدار فرمانده سپاه استان فارس ؛ خواستار میدان داری نهاد مردمی بسیج در استقرار نظام استاندارد در فارس شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس رئيس سازمان ملي استاندارد ايران ، خواستار میدان داری نهاد مردمی بسیج در استقرار نظام استاندارد در فارس شد.

اسلام پناه گفت : پايلوت اين امر مهم از فارس آغاز و به تدريج به ديگر نقاط كشور تسري داده شود.

 دكتر مهدي اسلام‌پناه در جریان سفر به شيراز و در ديدار با سردار يدالله بوعلي ، فرمانده سپاه فجر فارس تصريح كرد بنای دولت مردمي در دوره تحولی ، گشایش‌های اقتصادی است .

وی  با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب نیز طی دو سال اخیر به طور مكرر بر کیفی سازی تولید تاکید کرده‌اند ، افزود : سازمان ملي استاندارد هم به جد ، در حال پیگیری این مهم است .

دکتراسلام‌پناه همچنین با تاکید بر این موضوع که نظارت این سازمان در حوزه کالا و خدمات ، اطمینان سازی و اعتبار آفرینی در امر واردات ، تولید و صادرات است ، ضلع مردمی سازمان متبوع را مهم عنوان کرد و گفت : توسعه اقتصادی بدون نظام استانداردسازی ، امکان پذیر نیست. 
وی تصریح کرد : تا كيفيت كالاي داخلي شكل نگيرد ، نمی‌توان مردم را ملزم به خرید كالاي داخلي كرد
.


رئيس سازمان ملي استاندارد ايران اضافه کرد : ریاست محترم جمهوری هم بر پیاده سازی نظام استانداردسازي و رشد و بهره وري تاكيد ويژه دارند .
اسلام‌پناه خاطرنشان کرد : سازمان ملي استاندارد نياز جدي به حمايت دستگاههاي اجرايي ، گروه هاي جهادی و بسيج و سپاه دارد .

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم تا مديران را از بسيج اساتيد انتخاب كنیم ، گفت :  براي ما اهميت دارد كه مديران ما گامي دومي و پاي كار باشند .

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران با تاکید بر اینکه بايد نماد جديدي از جريان انقلاب نمايش داده شود ، عنوان کرد : نهادهايي مانند سپاه و بسيج اعتبار آفرين هستند و از آنها مي‌خواهيم كه در دوران تحولي به كمك ما بيايند و میدان دار عرصه کیفیت و ایمنی همه مردم باشند .

دکتر اسلام‌پناه همچنین با اشاره به ماموریت چهارگانه سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر استانداردسازي ، تاييد صلاحيت ، انطباق و اندازه شناسی گفت : این سازمان ، تنها مرجع نشان حلال در كشور است .

او به وجود پژوهشگاه استاندارد با ٤ پژوهشكده فعال ویژه سازمان ملی استاندارد ایران هم اشاره و خاطرنشان کرد : رويكرد اساسي ما استانداردسازي مردمي در دولت مردمي است .

سردار يدالله بوعلي ، فرمانده سپاه فجر فارس نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از حاكميت نگاه ارزشي در سازمان ملي استاندارد ، گفت : ابتدا بايد اعتماد به كالاي داخلي ايجاد شود و بعد نسبت به معرفي آن اقدام كرد .

او با بیان اینکه در موضوع استاندارد سه مسئله وجود دارد ، موضوع نخست را آموزش و توانمندسازي ذکر و عنوان کرد : در حوزه آموزش و توانمندسازي ، سازمان استاندارد مي‌تواند نقش مطالبه گر داشته باشد .