دسترسي سريع

افتتاح نمایندگی استاندارد فارس در منطقه ویژه اقتصادی شيراز با حضور رئيس سازمان ملي استاندارد ايران

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد فارس ، دكتر مهدي اسلام پناه ، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي استاندارد ايران در جريان سفر به شيراز و با حضور منطقه ويژه اقتصادي شيراز ، واحد استاندارد در منطقه ويژه اقتصادي شيراز را افتتاح کرد.

دكتر اسلام ‌پناه چهارشنبه ١٦ شهريور در اين مراسم بيان كرد : خوشبختانه منطقه ويژه اقتصادي شيراز جزو مناطق ويژه اقتصادي موفق كشور است .

او با بیان اینکه ٩٠ درصد شهرک‌ها و واحدهاي صنعتي كشور را بازديد كرده‌ايم ، گفت : پويايي ، سرزندگي و تفاوت‌ها را از درب ورودي نواحی و شهرک‌های صنعتی متوجه مي‌شويم .

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران همچنین با بيان اينكه اگر زيرساخت وجود داشته باشد ، سرمايه گذار هم مي‌آيد ، بیان كرد : شهرک‌های صنعتي ايراد ماهيتي دارند و دولتي اداره مي‌شوند .

او همچنین خواستار هماهنگی برای تدوین شاخص ها در خصوص منطقه ويژه اقتصادي شيراز به عنوان منطقه ويژه اقتصادي شد تا الگو و مزيتي براي كشور باشد و اعلام کرد که در اين باره تفاهم نامه‌اي با منطقه ويژه اقتصادي شيراز منعقد خواهد شد .

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران تصریح کرد : نيروهاي فني ، متخصص و نخبه در استاندارد به كار گرفته شده‌اند

محسن رباني‌زاده ، معاون امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این مراسم بیان کرد : در راستای كوتاه كردن فرايندهاي استعلام و ... برخي اختيارات به استان‌ها تفويض شود .او تصریح کرد : اداره کل استاندارد فارس ، گل سر سبد ادارات این استان است  .

بنابراین گزارش ، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این منطقه پرداخت و اعلام کرد که خوشبختانه واحدهای مستقر در این منطقه از کمترین مشکل استاندارد برخوردار هستند و نزدیک به صفر است .

همچنین ريیس سازمان ملی استاندارد ایران از اداره کل گمرکات فارس که در منطقه ویژه اقتصادی شیراز مستقر است و یک واحد تولیدی (قصر بازی) بازدید کرد.