به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان فارس طی 10 ماهه گذشته سالجاری تعداد 9 جلسه کارگروه ماده 7 آئین نامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در استان فارس برگزار گردید.
رزمجو مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به اینکه مدیران کنترل کیفیت، نمایندگان اداره کل استاندارد در واحدهای تولیدی و خدماتی هستند که وظیفه حضور تمام وقت و انجام بازرسی و کنترل مواد اولیه، محصول حین ساخت، محصول نهایی و شرایط نگهداری در تمام مراحل تولید را به عهده دارند، اضافه نمودند یکی از الزامات دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط واحد تولیدی یا خدماتی، بکارگیری مدیر کنترل کیفیت مورد تایید استاندارد است و هر واحد تولیدی برای هر شیفت کاری خود ملزم در به کارگیری یک نفر مدیر کنترل کیفیت است.
مدیرکل استاندارد فارس گفت: برای اجرای دقیق وظایف و دستورالعملهای مرتبط با فعالیت مدیران کنترل کیفیت، پرونده مدیران کنترل کیفیت که مشمول یکی از موضوعات ماده 15 آئیننامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیرانQC شده باشند در جلسات کارگروه ماده 7 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
رزمجو ادامه داد: مدیران کنترل کیفیت تایید شده در جلسات این کارگروه، قبل از شروع کار خود لازم است دوره های آموزشی تخصصی و عمومی شامل: قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روشهای آزمون فرآورده تولیدی مورد نظر را تحت نظارت اداره کل استاندارد استان با موفقیت سپری کنند و سپس وظایف کنترل کیفی خود را در شرکتهای تولیدی و خدماتی بر عهده گیرند.
رزمجو افزود: در مواد قانونی مرتبط با کارگروه ماده 7 مطابق آییننامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، این کارگروه وظیفه بررسی مغایرت رشته تحصیلی مدیر کنترل کیفیت برای فرآورده درخواستی با داشتن شرایط اعلامشده، شکایات واصله از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی از عملکرد مدیران کنترل کیفیت، تخلفات مدیران کنترل کیفیت و اعمال تنبیهات (مطابق ماده 15 آییننامه فوقالذکر)، اختلاف مدیرعامل و مدیرکنترل کیفیت در حدود وظایف ماده 9 را بر عهده دارد.