social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

يكشنبه1403/1/5

14:19:5

118

نشست خبری مدیر کل استاندارد فارس با اصحاب رسانه 1402/12/28

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان فارس: رزمجو مدیر کل استاندارد فارس، با حضور در نشست خبری، ضمن تشریح طرح عیدانه، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
مدیر کل استاندارد فارس از صدور 112 پروانه نشان حلال در سال 1402 در این استان خبر داد.
رزمجو: در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران که هر ساله از 15 اسفند آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ادامه دارد، گفت: مطابق با ماده 17 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، موظف هستیم برخی از کالاها، فر‌آورده‌ها و خدمات را بازرسی کنیم.
او ادامه داد: در طرح عیدانه، اقدامات نظارتی ما شامل چند مورد است و ترازوهای سبک را در مراکز صنفی از جمله سوپر مارکت‌ها، میوه و تره‌بار و ... بررسی و رصد می کنیم.
مدیر کل استاندارد فارس به اجرای طرح خالص سازی در شیرینی فروشی‌ها هم اشاره و خاطر نشان کرد: با هدف افزایش سطح کیفی خدمات، شیرینی فروشی‌ها اکنون به صورت خالص سازی شیرینی را به فروش می‌رسانند.
رزمجو عنوان کرد: با هدف افزایش سطح کیفی خدمات، 12 گروه از جمله هتل‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها، پایانه‌های فرودگاهی، راه‌آهن بین شهری، ترمینال‌های بین شهری، خانه سالمندان، مجتمع‌ها و واحدهای بین راهی و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
مدیر کل استاندارد فارس خاطر نشان کرد، تخلفات مربوط به طرح عیدانه بیشتر مربوط به دقت ترازوها بوده است.
رزمجو در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: به دلیل گستردگی دامنه اقدامات استاندارد، استاندارد سازی و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی، 20 هزار و 336 ساعت آموزش لازم متناسب با محصول ارائه شده است.
رزمجو با بیان اینکه 40 برنامه و بسته ترویجی در سطح استان فارس نیز اجرایی شده، که طرح سفیر استاندارد در مدارس آخرین مورد آن بوده است، گفت: در مباحث نظارتی نیز حدود 3450 گواهی تاییدیه آسانسور در سال 1402 صادر کردیم و 4725 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی به ثبت رسید.
رزمجو از صدور 112 پروانه نشان حلال در سالی که گذشت خبر داد و افزود: در بازرسی فنی از صنایع انرژی‌بر هم 206 صنعت بزرگ مورد ارزیابی قرار گرفتند.
رزمجو عنوان کرد در سالی که گذشت 4369 مورد نمونه برداری از محصولات صورت پذیرفت.
مدیر کل استاندارد فارس به انجام 16382 مورد بازرسی از مراکز تحت پوشش، 2169 مورد بازرسی از تجهیزات شهر بازی و بازرسی از 506 باسکول بزرگ به عنوان بخش دیگری از اقدامات این اداره کل در سال 1402 خبر داد.
رزمجو با بیان اینکه در سالی که گذشت به جد در بحث کنترل سوخت مایع و بنزین ورود کردیم، خاطر نشان کرد:
پالایشگاه شیراز مورد ارزیابی قرار گرفت و متعاقب آن پیگیری‌ها برای رفع نقص در برخی موارد دنبال شد.
او ادامه داد یکی از فعالیت های ما استاندارد سازی مصالح ساختمانی است که در این مورد 256 پرونده مربوط به تیرچه و بلوک که فاقد علامت استاندارد بودند به دادگاه ارجاع داده شدند.
همچنین 378 پرونده هم در سال جاری مربوط به واحدهای تولیدی تشکیل و به دادگاه معرفی کردیم.
مدیر کل استاندارد فارس تاکید کرد: نگرانی ما در خصوص فرآورده‌هایی است که غیر مجاز تولید می‌شود و مصرف کنندگان هم به علامت آن دقت نمی‌کنند، در این راستا آسان ترین راه را برای کنترل انتخاب کردیم و کافی است شهروندان کد 10 رقمی محصولات را به 10001517 ارسال کنند.
رزمجو از ثبت شکایات مردمی در سامانه مردم دار 1517 نیز خبر داد و تاکید کرد: هر چه مردم به نظام استاندارد نزدیکتر شوند، شاهد افزایش کیفیت و ایمنی خواهیم بود.